Zaman Yönetimi - Zamanı Daha Nasıl Efektif Kullanabiliriz?

 

NASA Pathfinder uzay aracını Mars’a gönderdikten sonra Pathfinder, Mars hakkında bilgi toplayıp bize inanılmaz görseller yollamaya başladı. İki gün sonra ise bir şeyler ters gitti ve Pathfinder görevini yapmayı bıraktı. Sorunun kaynağı araştırıldığında ise programlayıcısında bir sorun olduğu öğrenildi. Pathfinder görevini erteliyor ve kendini meşgul kılıyordu böylece yapması gereken en önemli işi yapmıyordu.

 

time-managment

Her işletim sisteminde programlayıcı bulunur ve sonra hangi işi yapması gerektiğini belirler. Sorun yokken bilgisayarda yaptığımız her işlem aynı anda çalışıyormuş gibi görünür. Sorun olduğunda ise programlar çalışmayı durdurur veya yavaşlatır. Bilgisayar bile yaptığı aşırı işlemler sırasında bunalabilir.

Önem Sırası

İşlerimizi önem sırasına göre sıralamaya harcadığımız ve aslında işi yapmadığımız zaman en çok zamanı tükettiğimiz zamandır. Linux kullanıcıları 2003 yılında benzer bir sorunlar karşılaştılar. Linux görevleri önem sırasına göre derecelendirirdi. Bazen görevleri yapmak yerine önem sırasına göre dizmeye daha fazla zaman harcardı. Programlayıcılar ise bunu fark ettikten sonra limitli sayıda önem kutularıyla durumu çözdüler. Böylece sistem daha az doğruluk oranına sahipken ilerlemeye daha fazla zaman harcadı.


Rastgele dahi olsa kronolojik sırayla ilerlemek daha iyi olacaktır. E-postaları ele alalım. 5-10 tane maili önem sırasına göre dizip cevaplamak kolay fakat bu sayı arttıkça buna harcanan zamanda artacaktır ve sonunda yanıtlamaya ayırmanız gereken zamandan daha fazlasını önem sırasına göre dizmeye harcamış olacaksınız. İşleri kusursuz bir şekilde yapmaktan vazgeçmek işleri halletmede daha önemli bir rol oynuyor.

 

Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)