Çapraz Okuma Yöntemi Nedir ve Nasıl Yapılır?

kitaplar




Kitap Okumanın Faydaları

Kitap okumak insanın sahip olduğu perspektifi genişletir ve daha iyi  bir yerden bakmasını sağlar. Ülkemizde maalesef okuma oranları çok düşük. Buna sebep olarak edinilememiş bir alışkanlık olduğunu söyleyeceğim. Kitap okumak boş zaman etkinliği değildir, bir ihtiyaçtır. Kitap okuyun derken süslü  bir söz bulup sosyal medyada paylaşmak için boş bir okuma yapmanızı kast etmiyorum  elbette paylaşabilirsiniz fakat tek amacınız bu ise, gerçekten üzücü. Okuma eylemi beynimizin sol lobunu yani analitik, objektif, rasyonel düşünce, kişilik değerlerinden ve davranışlardan sorumlu kısımlarını geliştirir.

Okumak farklı dünyalara açılan kapılardır. Yazarların hayatlarına, hikayelerine, anılarına, tecrübelerine, yaşadığı dönemlere ve yaşantılarına tanık olur şahitlik ederiz. Aslında herkesin ulaşabileceği bir lüks. Kitap okumak insanı değerli kılar. Objektif düşünen eleştirel bireyler olmamızı sağlar. Zihni ve hafızayı güçlendirir. Bizi iyi bir dinleyici yapar ve öğrenme isteğimizi körükler.


Çapraz Okuma

Çapraz okuma birden fazla kitabı aynı anda okuma eylemidir. Genelde akademisyenler, araştırmacılar vs. tarafından çokça yapılır. Kitapların konusu aynı veya farklı olabilir fark etmez bu size bağlı istediğiniz türde kitaplar ile yapabilirsiniz.
Nasıl yapıldığına gelelim. Bir kitabı otobüste, bir diğerini işte/okulda, bir diğerini evde ve  bir diğerini yatağınızın başucunda  bulunuyor olsun. Tabii bir kitap değil birkaç kitapta olabilir bunlar, ben örnek verdim sadece. O an ki isteğinize göre açıp okuyabilirsiniz istediğinizi. Böylece bir kitap okurken  aradığınız gibi bir kitap olmadığını düşündüğünüzde diğer kitapların arasında kolaylıkla bitirebileceksiniz. Bu sizi teşvik edeceği için aynı sürede daha fazla kitap okuyacaksınız.



















Yorum Gönder

4Yorumlar
  1. Merhaba
    Ben en çok bu durumu Tarih konusunda görüyorum. Zaten az okuyucu çevresi var birde insanlar sadece okudukları konu hakkında bir kitap okuyarak, o kitapta yazan her şeyin doğru olduğu kanısına varıyorlar. Tarih konusunda çapraz okuma, farklı fikirler ve araştırmaları aynı konuda okuma aslında çok önemli.

    YanıtlaSil
  2. Ben de sürekli çapraz okuma yapıyormusum da haberim yokmuş 😊

    YanıtlaSil
  3. Çapraz okuma yöntemi fasıla vermeden çalışmaya benziyor. Bilmiyorum duydunuz mu Newton hayatında boş vakit bırakmamak için kendine göre bir dinlenme sistemi geliştiriyor; konu değiştirmek. Matematikten yorulduğunda edebiyata, edebiyattan sıkıldığında fiziğe geçiyor. Böylece vaktini dolu dolu yaşıyor. Bunu öğrendiğim zaman uygulamaya çalıştım evet güzel sonuçlar da aldım. Kişisel eğitimi tavan yapabilecek bilinçle daha da üst seviyeye çıkarılabilir. Kitap okuma konusunda ise başarısız oldum nedense. Sanırım dikkatimi bir konuya vermem gerekiyor. Ne kadar çok kitaba bulaşırsam o kadar çok dağılıyorum. Vaktimizi daha iyi değerlendirmek için ve kısa zamanda daha çok şey öğrenebilmek için ekstra çaba sarfetmek lazım. Otobüste, okulda, işte kısacası her ortamı kendine özel kitabıyla renklendirmeli.Çapraz okuma yöntemini becerememi kitap okumadaki geri kalmışlığımı vereceğim o yüzden. Bu yöntemle ilgili ve ayrıca kitap okumayla ilgili yapacağınız detaylı çalışmaları ilgiyle beklerim. Elimize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bir kitabi bitirmeden diğerine geçmek beni rahatsız eder sanırım :) ama yine de bu yöntemi denemek gerek. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
Yorum Gönder