Utancı Yenmek

utanmak

Utanmak Üzerine Safsatalar

Bu konuyu yeni fark ettim mesela bende eskiden biraz utangaçtım, ama ne kadar utanabilirsiniz ki? Olayın boyutuna bağlı olarak birkaç dakika sonra tekrar gülmeye başlayabilirsınız zaten en fazla 2 hafta sürer. Ama genel kanıya varırsak utanmak eğer yapmanız gerken ya da yapmak istediğiniz bir şeyi engelliyorsa o zaman sorundur gerisi mi? Önemli değil biraz utanmak iyidir. Peki bu biraz ne kadar? Ar damarı çatlamış, yüzsüz, utanmaz bir yıkık olmayacağınız kadar utanın.


Birine karşı, fiziksel bir özelliğiniz, maddi durumunuz, eğitim durumunuz, sosyal statünüz,  vs... gibi birçok seçeniğimiz var. Mesela ben daha çok benim hakkımda ne söyliyecekler ya da beni nasıl görecekler diye dikkatli davranıp çekinirdim çokça. Hep diğerlerinin kabul edeceği ve onlara uygun şekilde davranmaya çalışırdım, sizi olduğunuz gibi sevenler olacaktır. Çok yakın olan 2 arkadaşım vardı ve onlarla iken öyle beğenecekleri değilde gerçekten kendi istediğim gibi hareket ediyordum. Toplum veya bir grup içinde kabul görmek için kendinizden feragat etmek acınasıdır. Siz nasıl olursanız olun zaten sizi olduğunuz gibi kabul edecek insanlar vardır her zaman.


Utancı nasıl yendiğime gelirsek. İlk önce en fazla ne kadar süreceğini gözlemlememle başladı 5 dakika ile 2 hafta arasında felan işte. Pozitif yanlarınıza yönelip onları çoğaltmaya çalışın.  Kendinizi olumsuz yönde eleştirmeyi bırakın. Eğer gereksiz yere utanacağınız  bir şey olmuşsa, yeni bir şey yapın dikkatlerini dağıtın, odaklarını değiştirin. Utanmanız gereken tek şey cehaletiniz olmalı (Tabii burada anayasal, ahlaki,etik kurallara karşı gelip suç işlemediğinizi varsaydım).

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)