Boş Zamanı Değerlendirme Stresi

clock-time


Açıkçası bu durum çok sinir bozucu. Eğer çalışan biriyseniz ve iş dışında kalan zamanınızla ne  yapacağınızı bile bilmiyorsanız bunu değerlendirmenin stresi altına giriyorsunuz. Evet ben bu duruma bir çözüm getirebilir miyim peki? Hayır. Ama söylenebilirim ve öneride bulunabilirim. Çalışmadığımız vakitler artık boş zamanımız oluyor ve çok keyifsiz geçiyor, boş değil artık çöp bile denebilir.

İşten arta kalan zamanlarımızda muhtemelen bir şeyler izleyip internet ve sosyal medya da çarçur ediyoruzdur ben öyle  yapıyorum. Geriye dönüp baktığımda ise başka şeyler yapıp daha iyi geçirebilirdim gibi geliyor. Bu yüzden kendime rutinler oluşturmaya başladım. En azından o boş zamanlarımı artık çöpe atmayacak gibiyim.

Çözüm olarak belli rutinler oluşturdum. İlk aşamada küçükten başlıyım dedim. Kalan "boş" zamanlarımı şöyle rutinlerle doldurdum.
  1. 20 Dakika kitap okumak
  2. Rastgele bir konu hakkında 30 dakikalık araştırma
  3. Yeni bir ilgi alanı bulmaya çalışmak veya bulmuş olduğunu geliştirmek. Mesela ben tiyatro ve senaryo yazarlığına sardım.(Evet kendimi keşfediyorum)
 Bunları yaptıktan sonra daha keyifli bir şekilde arkama bakabiliyorum yani o günün nasıl geçmiş olduğuna.






Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)