Genç Werther'in Acıları - İnceleme




genc-wertherin-acilari


Kitabın başında Goethe'nin notu:

Zavallı Werther'in hikâyesi ile ilgili bulabildiğim her şeyi büyük bir titizlikle topladım ve burada size sunuyorum, bu nedenle bana müteşekkir kalacağınızı biliyorum. Onun ruhuna ve kişiliğine hayranlık ve sevgi duymaktan, yazgısına göz yaşı dökmekten kendinizi alamayacaksınız.

Ey güzel insan, sen de onun gibi bir tutkunun esiriyse, onun acıları sana avuntu olsun, eğer yazgından veya kendi hatandan dolayı bir arkadaş bulamıyorsan, bu küçük kitap dostun olsun.

Johann Wolfgang Von Goethe tarafından 1774 yazılan yazılan mektup türündeki eserdir. Genç Werther'in Acıları yazıldığı dönemde gençler arasında intihar olaylarının artmasına ve Werther modası denilen bir akıma sebep olur. Almanya'nın sokakları sarı pantolon ve mavi ceket giyen gençlerle dolmuştur.

 Kitabı yazdığında 25 yaşında olan Goethe birdenbire ünlü olmuştur. Romandaki Werther karakterini Goethe'nin kendi hayat hikayesinin yansıması olduğu söyleniyor. Goethe avukat olarak çalıştığı mahkemede arkadaşının nişanlısı olan Charlotte Buff'a aşık olur. Aşkına karşılık bulamayan Goethe içinde bulunduğu ahlaki çelişkiyi Genç Werther'in Acıları romanında anlatmaya çalışır.

Kitapta adı geçen karakterimiz Werther bir hukuk stajyeridir. Diğer tarafta aşık olduğu nişanlı bir kadın olan Lotte vardır. Yaşadığı duygusal, ahlaki ve dini krizleri mektup olarak arkadaşı Wilhelm'e yazar.

Kitabı okumanızı tavsiye ederim. Werther'in acılarına ortak olun içinde bulunduğu atmosfer zaten sizi etkileyecektir. Bırakmadan tek seferde okuyup bitirebileceğiniz bir kitap.









Yorum Gönder

1Yorumlar
  1. Bir kitapsever olarak blogunuzu izledim, beğendim. Sizi de benim blogumu izlemeye davet ediyorum.
    www.erhantigli.blogspot.com

    YanıtlaSil
Yorum Gönder