Meşhur Olmak İçin İlginiç Bir Yol Seçen Yunanlı Herostratus


herostratus-artemis-temple


Birçok kişi adının unutulmaması ve hatırlanmasını ister ki bu yüzden muhteşem, tehlikeli yada garip şeyler yapar bunlardan biri Herostratus'tur. İsmini ölümsüzleştirmek ve hatırlanan biri olmak istediğinden ilginç bir yol seçmiştir.

Tanrıça Artemis'e ithafen yapılan bu tapınağın temelleri, M.Ö 7. yüzyıla kadar uzanır. Yapı tamamıyla mermerden inşa edilmiştir.
Eser, Lidya'nın Mermnad hanedanının son kralı olan, meşhur Krolssos tarafından yaptırılmıştır. Tapınak olarak inşa edilen mekan aynı zamanda pazar yeri olarak da kullanılmıştır. Dönemin en iyi heykeltıraşları burayı yapmış oldukları tunç eserler ile süslemişlerdir. Artemis tapınağı M.Ö 356 yılında "Herostratus" isimli çılgın bir Yunanlı tarafından yakılmıştır. Onun amacı adını ölümsüzleştirmektir. Bu girişimi ile biraz garip bir şekilde de olsa büyük bir üne kavuşmuştur. Herostratus yakalanıp yargılandığında ise kendisini yargılayan kişiye şunu söylemiştir:
“Ben Herostratus. Artemis Tapınağını ben yaktım. Benim adım çağlar boyunca anılacak ama sen Kleon, Efes kentinin başyargıcı. Seni kim hatırlayacak?
Hayır, sen de beni yargıladığın için anılacaksın.”
Alınan karara göre Herostratus isminin sonsuza dek unutulması idi fakat böyle biri unutulamazdı ve unutulmadı da. Tarihin ilk teröristi olarak kayıtlara geçmiştir.

Artemis kendi tapınağını koruyamadı mı? 21 Temmuz günü Artemis Tapınağı'nın yakıldığı ve Büyük İskender’in doğduğu gündür ve Artemis aynı zamanda ebelik tanrıçası olduğundan doğumuna yardıma gitmiştir.
artemis-tapinagi
Büyük İskender  Asya seferi sırasında bölgeye geldiğinde tapınağın yeniden inşası için teklifte bulunmuş olsa da bu teklifi ilgi görmemiştir.
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)