Otoriter Bir Site Kurmanın Anahtarı
Web sitenizin otoriter bir kaynak olmasını
tahminimce herkes istiyordur. Yeni yıl aynı eski blog. İlgi için yarışan
milyonlarca blog varken bu biraz zor oluyor. Bu makalede bunu sağlamak için
dikkat etmeniz gerekenleri anlatmaya çalışacağım. Bunun sonunda okuyucular
sizin sitenizi kaynak gösterip, memnuniyetler etrafındaki insanlara tavsiye
edeceklerdir.
Bundan sonra başarılı bir blog yazımı üzerine bir makale daha düşünüyorum ekstra yardımcı olmak için. Kısacası sitenizi ve işinizi büyük ölçüde iyileştirmeye odaklanacağız.
Niş (niche) bir blog her telden yazan bir blogdan daha iyi sonuç verir. Otorite oluşturmak için belirli bir konuya odaklandığımızda, söz konusu konu doğası gereği geniş bile olsa çok daha kolaydır.
“Blog yazmak” üzerine bilgi veren bir blog oldukça geniştir, yine de çok sayıda konuyu derinlemesine hedefleyebilecek kadar dardır. Peki, tam olarak nasıl niş kalıyorsunuz? Cevap, hedef kitlenizi belirlemek ve ardından ihtiyaçları olan içeriği sağlamaktır.
Kendinize sorun: Hangi konuları görmek
istiyorlar? İhtiyaç duydukları konuları güvenle sağlayabilir misiniz? Uzun
vadeli içerik fikirleriniz onların işine yarar mı?
Yukarıdakilere “evet” cevabını
verdiyseniz, nişinizi buldunuz demektir.
Kaliteli İçeriğe Odaklanmak
Otoriter bir site kurmak için en çok
bahsedilen konu kaliteli içeriktir. Peki, kaliteli içerik tam olarak nedir?
Öznel bir şey değil mi? Kaliteli olması neye göre belirleniyor?
Kısa tanım: Kalite, genel kitlenin güvenebileceği
yetkili içeriği ifade eder. Çok fazla ayrıntı içerir, okuyucular genellikle onu
paylaşmak ya da daha sonra geri dönüp bakmak zorunda kalır. Okuyucunun aradığı
her şeyi veya bazılarını yanıtlar.
Not: Bu tür içerik, mutlaka miktar değil,
nitelik anlamına gelir. Yetkili bir makale, konuya / nişe bağlı olarak metnin
uzunluğu değişebilir.
Çok Sık Paylaşım Yapmalıyım Safsatası
Birçok insan sık sık yayın yapmaya şartlandırıldı, haftada 3-5 yayın gibi. Bu durum tükenmelerine sebep oldu. Bu tükenmişlik ise içeriğin kalitesini düşürebilir bazen vasat olmasına neden olabilir.Bunun yerine, gerçekten kaliteli bir içerik yazmak istiyorsanız kendinize aylık 2-3 yayın hedeflemeniz daha iyi olacaktır bu yine de ilgilendiğiniz konuya ve size bağlıdır.
Görsele önem vermenizi tavsiye ederim hedef kitlenizi eğiten, onlara ilham veren ve farkındalık yaratan grafikler oluşturmanızı sağlamak için size Canva uygulamasını önerebilirim.
Bu kuralın istinasları vardır elbet mesela
haber makaleleri kısa ve ayrıntılıdır.
Blog yazısı değil, bir kitap
yazıyormuşsunuz gibi yapın. Yarım ve vasat bir kitap yayınlar mısınız?
Öneri: Makale yazmanız bir ay sürüyorsa ancak blogunuzu daha sık güncellemek istiyorsanız, arada bir kısa şeyler yayınlamayı düşünün.
İç ve Dış Bağlantı
Etkili iç ve dış bağlantı yapısı otoriter bir web sitesi için en önemli unsurlardan biridir. Her makale referans listesi olarak altta harici bağlantılar ile birlikte gövde içinde ise ilgili içeriğe dair çeşitli bağlantılar içerir. Arama motorları, otorite kaynaklarına işaret eden bağlantılara belirli bir ağırlık koyar. Bu nedenle, saygın bir siteye bağlantı vermeyi düşünün.
İç bağlantılar, daha önce yayınlamış olduğunuz bir makaleye işaret ederken, dış bağlantılar okuyucunuzu örneğin wikipedia’daki ilgili içeriğe götürebilir.
Arama motorları ve okuyucuların gözünde
genel otoritesine zarar verebilecek güvenilmez web sitelerinden bağlantı kabul
etmeyin ve vermeyin.
Blogunuzu Pazarlayın
Geleneksel makalelerden ayrılın, ayda bir
veya uygun gördüğünüz zaman sesli röportajlar veya söyleşiler yapın. Bunun için
youtube ve spotify gibi mecraları kullanabilirsiniz.
Birkaç aylık zaman dilimi için başlık
fikirlerini toplayın ve görseller toplayın. Temel bağlantıların araştırmasını
yapın ve bir sonraki içerik planınızı hazırlayın.
Otoriter bir site oluşturmak, buradaki
anahtar, başlamak ve süreklilik sağlamaktır. Daha az sıklıkta yayın yapsanız
bile güvenilir, kaliteli ve alakalı olmaya özen gösterin.