Demokrasi Bitiyor Mu (?)

democracy




İnsanlık olarak son yıllarda geçirdiğimiz zor yıllar yüzünden artık demokrasinin işe yaramadığını düşünmeye başlıyor olabiliriz. Bilindiği üzere geçmişten günümüze kadar birçok ülke kuruldu, yıkıldı, sonucunda da pek çok değişik sistemi ve yönetim biçimini deneyip durduk. Demokrasi de bunlardan biri ve bence sonuna geliyoruz. Güzel ülkemizin de durumunu göze alırsak batıda da işler pek düzgün gitmiyor dikkat ederseniz. İnsanlar çözümü artık tek adam rejimlerinde arıyor ve bunu destekliyor. İnsanlar  demokrasiye olan inançlarını kaybetmiş ve sonucunda da kaçınılmaz olarak yıkılmasını hızlandırıyorlar. Demokrasi için iyi eğitimin şart olduğunu düşünürsek Avrupa içinde de eğitim sisteminin kötüye doğru yavaş yavaş kaydığını söyliyebiliriz.
 Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. -Platon

Önceki yazılarımdan birinde gelecekteki sistem değişimini konu almıştım ve bilgiye dayalı bir sistemin kurulacağından bahsetmiştim o yazıya  buyrun şuradan ulaşabilirsiniz.

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)